сотрудник
Воронеж, Воронежская область, Россия
Статья посвящена мобильной коммерции и мобильным платежам, как новым и активно развивающимся видам экономической деятельности. Мобильная торговля по своей природе интернациональна. Объем торговли через различные интернет сервисы растет быстрыми темпами ежегодно. Этот процесс широко распространен среди компаний экономически развитых стран. Мобильная торговля позволяет обеспечить высокую эффективность деятельности предприятия, она приносит выгоду и продавцам, и покупателям во всем мире.
мобильная коммерция, мобильные платежи, клиенты, мобильная торговля, транзакции
1. Freund, C. and Weinhold, D., 2004. “The effect of the Internet on international trade,” Journal of International Economics, 62(1): 171-189.
2. Lendle, A., Olarreaga, M., Schropp, S. and Vézina, P.-L., 2016. “There Goes Gravity: eBay and the Death of Distance,” The Economic Journal, 126(591): 406-441.
3. Limpittaya, P. Warasart, M. and Kungpisdan, S. “Design and analysis of a secure agent-based mobile bill payment protocol for bulk transactions,” in Proc. 2012 Ninth International Conference on Computer Science and Software Engineering (JCSSE), pp. 71-76, May 2012.
4. Rolland, S. E., 2016. “Consumer protection issues in cross-border ecommerce,” in Research Handbook on Electronic Commerce Law, edited by John A. Rothchild, Edward Elgar Pub.
5. Stoneburner, G., Hayden, C. & Feringa, A. (2004). Engineering Principles for Information Technology Security (A Baseline for Achieving Security), National Institute of Standards and Technology, available at http://csrc.nist.gov/publications/nistpubs/800-27/sp800-27.pdf, visited 4 April 2008.
6. Tabandehjooy, A.A. and Nazhand, N. “A lighweight and secure protocol for mobile payments via wireless internet in m-commerce,” in Proc. 2010 International Conference on e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning, pp. 495-498, 2010
7. Tripathi, D. M. and Ojha, A. “LPMP: an efficient lightweight protocol for mobile payment,” in Proc. 2012 3rd National Conference on Emerging Trends and Applications in Computer Science, pp. 41-45, Mar. 2012.
8. Wang. C., Zhang, P. (2012). The evolution of social commerce: an examination from the people, business, technology, and information perspective. Communication of the Association for Information Systems, 31(5), 105-127
9. Zhang, P., Zhou, L., & Zimmermann, D. (2013) Advances in social commerce research: Guest editors’ introduction. Electronic Commerce Research and Applications, 12(4), 221-223.
10. Zhou, L., Zhang, P., & Zimmermann, D. (2013) Social commerce research: An integrated view. Electronic Commerce Research and Applications, 12(2), 61-68.